Detox - Uke 1.

Måltidene den siste uka har som oftest bestått av smoothie, smoothie og enda mer smootie. Tiltross for al smoothien er jeg fremdeles ikke lei av det, det er jo så mettende, friskt og godt! Favoritten er fremdeles naturell yoghurt, med frossen kiwi og banan, den er magisk i munnen!




Ellers laget jeg salat i helgen. Jeg har googlet litt rundt om kylling er lov eller ikke, men kommer frem til både ja og nei, så siden jeg har laget "min" egen detox plan, ble en liten mengde i salaten lov. Jeg har hatt en del vondt i hodet, vært slapp og svimmel, men kan kun skylde det på meg selv. Jeg er full klar over at jeg drikker altfor lite vann, og i gjennomsnitt daglig drikker jeg vell knapt et glass. Jeg kan i perioder være flink til å få i meg nok væske, men også helt elendig, selv om jeg vet hvor viktig det er! Målet for denne uka er uten tvil å tvinge i meg mye mer vann!

Nå er jeg klar for uke 2! :)




14 dagers detox.

Jeg har bestemt meg for at fra og med i morgen skal jeg følge en detox plan som jeg selv har satt opp tilpasset meg selv. Jeg har bestemt meg for å ha de første fem dagene med bestående av smoothie og mye vann. Videre kan jeg spise mer ren mat de neste 9 dagene. Dette gjør jeg ikke for noe vektnedgang eller noe i den duren (selv om det også er et mål), men mest  for at jeg har satt meg et mål som jeg skal "jobbe" målrettet mot. Hver dag kommer jeg til å skrive ned all inntak av mat og drikke, startvekt og "sluttvekt", og hvordan kroppen reagerer på det.

Detox prøvde jeg først ut i januar, og jeg merket så utrolig godt hvor mye bedre jeg følte meg, og hvor mye bedre kroppen da fungerte. De første fem dagene skal jeg lage smoothie av bær og naturell yoghurt. De 9 resterende dagene kan jeg ha noen typer bær, frukt, grønnsaker og salat + kylling i helgene i salaten. Jeg fungerer faktisk best når jeg har en plan å gå etter, så hvorfor ikke?

Treningen den siste tiden har det ikke blitt så mye av. Bekkenet er verre en noen gang etter ulykken, og istedenfor å gjøre noe med bruddene som jeg fremdeles har, blir jeg heller sendt på kontroller alle veier, der tydeligvis ingen vet hva de skal gjøre med det. Det at bruddene har gått ifra stabile, til ustabile å skjeve, kan jeg vell takke meg selv for, som ikke klarer å holde meg unna trening og jobb. Krysser fingrene for at det snart skal bli bedre!



Ellers har jeg hatt en kjempe fin familiesøndag sammen med E, på middags besøk og fastelavnens søndag! Nå blir det film kos resten av kvelden, før vi finner senga, som jeg kjenner blir tidlig i dag! :)




Les mer i arkivet » September 2017 » August 2017 » Juli 2017


Jeanette Egeland - Sørlandet

For kontakt:
Jeaegeland92@gmail.com











hits